Pages

Ads 468x60px

07 June 2011

Sasakala Hayam Kongkorongok Subuh

Kacaritakeun jaman baheula aya oray naga geus lila ngalamun hayang nyaba ka kahiyangan. Unggal isuk eta oray teh osok dangdan mapantes maneh. Tapi keukeuh teu ngarasa ginding lantaran teu boga perhiasan, mangkaning arek ngadaheus ka dewa. Sanggeus mikir manehna inget ka sobatna sakadang titingi, maksudna areknitah nginjeum tanduk ka sakdang hayam jago, haritamah hayam jago teh aya tandukan. Terus sakadang naga menta dianteur ku titingi. Sanggeus aprok dicaritakeun sakabeh permasalahan naga ka si hayam jago. Maksudnamah nginjeum tanduk ka si hayam jago, anu engke dianteurkeun ku sakadang titingi ceuk sakdang naga teh. Mimitinamah hayam jago teh teu daek nembalan lantaran apal yen jahat jeung licikna si sakdang naga teh. Lila-lila naga ngaryu. Anu antukna hayam jago mere nginjeum eta tandukna ka si sakadang naga. Ceuk naga ka hayam jago " engke tandukna dibalikeun deui dianteurkeun ku si sakdang titinggi samemeh balebat.lamun balebat can balik wae bisi kaula poho ngawangkong jeung dewa, anjeun mere tanda weh kongkorongok sing tarik.” Geus kitumah jung weh naga jenug titinggi the arindit. Isukna samemeh balebat hayam jago kongkorongok satakerna. Sakali dua kali titinggi teu datang wae, terus jago teh kongkorongok sababaraha kali deui, tapi tetep titinggi teu dating keneh bae. Nepi ka brayna berang titinggi teu datang-datang.“Keun sugan cenah peuting engke” pok hayam teh. Tapi weleh ditunggu nepi kasubuh titinggi teu dating keneh wae. Pohara ambekna hayam jago nepi ka nyancam lamun titinggi dating arek di pacok nepikeun ka paehna. Ti harita hayam jago teh tiap-tiap subuh kongkorongok sarta mun papanggih jeung titinggi sok langsung dipacok nepi ka paehna, males pati dumeh kungsi ngabobodo.
Rincian Dongeng: - Judulna : Hayam Kongkorongok Subuh 
- Bahasana : Kasar

- Palakuna : Hayam Jago, Titinggi jeung Oray Naga
- Watek palakuna :
Oray Naga = jahat, sok nipu, teu sukur, sok hayang nu batur.
Titinggi

= Daek wae di titah sanajan salah, teboga pamadegan.
Hayam Jago = Babari percaya, gampang dibobodo.
- Tempat/latar : Hiji tempat jaman bahela nyaeta di leuweung
- Eusi/hikmah nu bisa di cokot :
Ari hirup teh ulah sombong, adigung, ulah sok nipu, jiga Oray Naga. Ulah sok daek wae di titah
lamun salah jiga Titinggi. Ulah gampang di bobodo bisi kaduhung, ulah gampang percaya ka
jalma jiga sakadang Hayam Jago.

71 komentar:

  1. o jadi gitu ya,,, baru tau nihhh makasih ya info nya

    ReplyDelete
  2. wahhhh nmbe uninga yeuh sasakala na hayam jago kongkorongok teh kitu nya jalaran carita na,, hatur nuhun kang

    ReplyDelete
  3. pami kongkorongok na jam 10 wengi eta kumaha kang sakakala na?

    ReplyDelete
  4. ada ada aja tuh cerita nya..
    tapi lucu juga..
    hahah

    tapi gk ngerti tuh bahasa nya?

    bisa di translate gk?

    hahha

    ReplyDelete
  5. owh begitu ceritanya .
    kalao ayam kongkorongnya tengah malam gmna tuh ya asal usulnya
    hehe

    ReplyDelete
  6. sunda mah emang paling kaya di na carita dongeng

    ReplyDelete
  7. carita nu alus jadi apal ayena mah Sasakala Hayam Kongkorongok Subuh teh,,,kitu nya caritana teh,,

    ReplyDelete
  8. sae pisan dongeng/caritana ,,hatur nuhun,,

    ReplyDelete
  9. Hello there friend, I have to assert kudos when it comes to blogging an incredibly quality post, basically can certainly help others in many options.

    ReplyDelete
  10. owh janten kitu sasakalana teh,,
    hatur nuhun kang

    ReplyDelete
  11. menarik juga ceritannya gan, kalau di pikir ayam sangat berjasa bagi kehidupan manusia, terutama saat membangunkan manusai di pagi hari dengan lantangnya.

    ReplyDelete
  12. haaaiii . . .
    mau tuker LINK gak sob ??
    di tunggu info baliknya :)
    [Link Exchange Available]

    ReplyDelete
  13. Thanks for this post. I love Indonesia and that cool rooster with the shades!

    ReplyDelete
  14. sudah menjadi adat bagi indonesia mengenakan topeng

    ReplyDelete
  15. di indonesia pernah ada vlm topeng namun tida langgeng

    ReplyDelete
  16. gmna caranya pun kesenian indonesia harus di lestarika selamanya sampai abadi

    ReplyDelete
  17. bagi para pembuat musim kan lah topeng nya biar nanti bisa jadi penginget buat para anak cucu kita

    ReplyDelete
  18. bagi para adat lestarikan semuanya biar ga jadi punah keseniannya

    ReplyDelete
  19. Sundanese Jones12 July 2011 20:24

    Hadeee....

    ReplyDelete
  20. Sekedar kasih info...
    Cara sehat bikin vagina peret, legit, kembali seperti perawan, bikin sek tambah nikmat.

    ReplyDelete
  21. cerita yang menarik ,..masuk fiksi atau fiktif nih hehe..

    ReplyDelete
  22. LOL, that rooster sunglasses animated GIF is the best!!

    ReplyDelete
  23. hahah.... s akang aya2 wae,, hihihi

    nembe uninga da abi mah,,

    ReplyDelete
  24. oh ternyata gitu ceritanya,,,unik juga,,,

    ReplyDelete
  25. Oh gitu ya sob. Ok thanks atas infonya...

    ReplyDelete
  26. Asa uih deui kana pelajaran basa sunda di smp :) hehehe

    ReplyDelete
  27. hahaha keren nihh pake bhsa sunda pertahan kan lahh biar ada blog berbasis sunda,,sukses ya gan

    ReplyDelete
  28. heheheh,,, baru tau nich ceritanya,,,,,
    makasih ya

    ReplyDelete
  29. oh janten kitu nya caritan na teh, lamun henteu kitu berarti hayam masing dugi ka ayena ge moal kongkorongok nya

    ReplyDelete
  30. oh kitu gening asal mulana hayam kongkorongok subuh teh,,,
    jadi ue merennya tandukna di ganti ku jawer,,
    :D

    ReplyDelete
  31. banyak banget hikmah dan pelajaran yg bisa dipetik dari cerita ini

    ReplyDelete
  32. owh panteusan atuh, lamun tandukna dibalikeun deui mah, unggal subuh moal aya hayam nu kongkorongok....

    ReplyDelete
  33. oh kitu geningannya sasakala hayam kongkorongok teh,,

    ReplyDelete
  34. wah bener bener nya eta si naga jeung si titinggi,,

    ReplyDelete
  35. mantap juga nie sangat menarik nie.......

    ReplyDelete
  36. pengetahuan budaya dan sejarah(termasuk kah?) nih,,

    ReplyDelete
  37. cerita budaya yg seru,,jadi tau sekarang asal usul'a ayam berkokok,,
    kalo ada cerita budaya kaya gini yg lain,,jangan lupa di share ya!!
    untuk nambah pengetahuan juga nih,,

    ReplyDelete
  38. keren mas imagenya+tambahan pengetahuan budaya daerah nih,,
    maksih mas,,

    ReplyDelete
  39. oke juga nie ceria nya sangat bagus dan sangat menarik nie,,,,,

    ReplyDelete
  40. waduuuhh, caritana meni bagus amat,,pake bahasa daerah deui,,
    hayu lesatrikeun bahasa daerah,,hehe..nuhun nyah,,

    ReplyDelete
  41. pantesan ayam musuhin sii seribu kakii,,,ternyata si seribukakii punya salah tuhh ma si ayam,

    ReplyDelete
  42. banyak pelajaran yg bisa di ambil dari cerita rakyat ini,,
    salah satunya jangan mudah percaya pada orng yg belum dikenal,,termasuk yg sudah di kenal pun harus tetap waspada,,,

    ReplyDelete
  43. jadii kalo jadi orang itu gak bolehh bohong kayak si seribu kaki

    ReplyDelete
  44. jangan jadi pembohong dan jangan mudah tertipu,,,

    ReplyDelete
  45. ooh jadi kitu sasakalan teh..
    hehe

    ReplyDelete
  46. Haturnuhun kang informasinya,,!

    ReplyDelete
  47. Owh kitu...!!!
    Janten uninga we ath ayna mh...!!!

    Hatur nhun infona...

    ReplyDelete
  48. Ooowwhhh gtu yaa critanya. . .

    hatur nuhun infona. . .

    ReplyDelete